Wyprosty przedramion na linkach



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań z drążkiem trzymanym w dłoniach – chwyt na szerokość stawów ramiennych.
  • Stopy ustaw na szerokość bioder, równolegle do siebie, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  • Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  • Pochyl lekko tułów, wyrzucając pośladki do tyłu (hip hinge).
  • Łokcie trzymaj przy żebrach, nadgarstki w pozycji neutralnej.
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wraz z wydechem wykonaj wyprost stawu łokciowego, ciągnąc drążek mocno w dół.
  • Nie uderzaj drążkiem o uda, wypchnij uchwyt lekko przed siebie.
  • Nie wysuwaj barków, nie naciskaj ciałem na drążek, łokcie trzymaj wąsko przy żebrach.
  • Opuść powoli ciężar, utrzymując łokieć w miejscu.

Główne zaangażowane mięśnie

  • trójgłowy ramienia