Wyciskanie francuskie hantlami na ławce płaskiej

<p><span style="font-weight: 400;">Wyciskanie francuskie hantlami to popularne ćwiczenie na tricepsy. Najczęściej wykonywane jest zza głowy, ale wyciskanie hantli na ławce poziomej również przynosi bardzo dobre rezultaty. Polega na prostowaniu stawów łokciowych w leżeniu na ławce, bez jednoczesnego ruchu ramion. Stawy łokciowe powinny być skierowane w kierunku sufitu, przez cały czas wykonywania ćwiczenia. Wyciskanie francuskie leżąc, przypomina inne ćwiczenie na tricepsy — skull crushers. Ćwiczenia te można stosować w treningu zamiennie.</span></p> <p><b>Co ćwiczysz?</b></p> <p><span style="font-weight: 400;">Wyciskanie francuskie, w tym przypadku wyciskanie francuskie hantlami, angażuje prawie wyłącznie tricepsy. Mięśnie obręczy kończyn górnych pracują aby ustabilizować pozycję, ale nie włączają się w sam ruch.</span></p> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Mięsień trójgłowy ramienia</span></li> </ul> <p><b>Jak poprawnie wykonać?</b><span style="font-weight: 400;"> </span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Francuskie wyciskanie to ćwiczenie izolowane, wymaga stabilnego całego ciała, poza stawami łokciowymi w których zachodzi cały ruch. Żeby lepiej zrozumieć jak je wykonać, zapoznaj się z poniższą instrukcją.</span></p> <p><strong>Pozycja wyjściowa:</strong></p> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Weź hantle w ręce i połóż się na ławce na plecach, z wyprostowanymi przed sobą kończynami górnymi.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Stopy ustaw stabilnie na podłożu, napnij mięśnie pośladków i brzucha, utrzymaj naturalne krzywizny kręgosłupa.</span></li> </ul> <p><strong>Ruch:</strong></p> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Opuść hantle na wysokość uszu, zginając maksymalnie stawy łokciowe.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Utrzymuj ramiona w pionie, a stawy łokciowe cały czas skierowane do sufitu.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Wróć do pozycji wyjściowej, prostując kończyny górne nad barkami.</span></li> </ul> <p><b>Dodatkowe wskazówki — jakich błędów unikać?</b><span style="font-weight: 400;"> </span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Poniższe wskazówki mogą pomóc Ci lepiej opanować francuskie wyciskanie hantlami.</span></p> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Nie pozwól, by podczas ćwiczenia stawy łokciowe rozchodziły się na boki, trzymaj je blisko siebie.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Pracuj w pełnym zakresie ruchu, mocno zginaj stawy łokciowe i prostuj je do końca.</span></li> </ul> <p><span style="font-weight: 400;">Jak wplatać w trening i jak dobierać ciężar?</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Wyciskanie francuskie hantli leżąc najlepiej sprawdzi się jako uzupełnienie treningu tricepsów. Możesz wykonać je pod koniec sesji treningowej, zbliżając się do upadku mięśniowego przy każdej serii. Trenuj w zakresie 10-12 powtórzeń, w 3-4 seriach.</span></p>

  • Nie pozwól, by podczas ćwiczenia stawy łokciowe rozchodziły się na boki, trzymaj je blisko siebie.
  • Pracuj w pełnym zakresie ruchu, mocno zginaj stawy łokciowe i prostuj je do końca.

Marzy Ci się osiągnięcie płaskiego brzucha?

Pobierz zestaw 10 najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch.

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności.