V-Pass with Exercise Ball

To ćwiczenie wymaga bardzo wysokiego poziomu kontroli napięcia mięśni brzucha i stabilizacji całego ciała. Bardzo mocno aktywuje mięśnie brzucha i zginacze bioder, a takżeprzywodziciele ud i obręcz kończyn górnych.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Przyjmij pozycję leżenia tyłem. Kończyny górne wyprostuj nad głową.
  • Ułóż między stopami dużą piłkę do ćwiczeń i mocno ją ściśnij.
  • Kolana i łokcie trzymaj prosto.
  • Weź wdech i na wydechu wykonaj zgięcie w stawach biodrowych i kręgosłupie, unosząc kończyny dolne z piłką w kierunku rąk.
  • W tym samym czasie unieś obręcz barkową i sięgnij rękami do stóp, aby przechwycić piłkę.
  • Złap piłkę w ręce i wykonując kontrolowany wdech, wróć do pozycji początkowej (z tą różnicą, że piłka jest teraz w rękach).
  • Zatrzymaj ruch kończyn tuż nad ziemią i ponownie wykonaj zgięcie z wydechem i przełóż piłkę z rąk między nogi.
  • Pamiętaj, by cały czas utrzymywać kręgosłup przy ziemi i nie wypinać brzucha.