TRX Lunge



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań trzymając napięte taśmy TRX w dłoniach.
  • Stopy rozstaw na szerokość bioder, równolegle do siebie lub z lekką rotacją zewnętrzną.
  • Wypchnij biodra i napnij mięśnie pośladkowe, ustaw miednicę w pozycji neutralnej, klatkę piersiową wypchnij w przód, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa, łopatki ściągnij do tyłu i w dół.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wraz z przysiadem wykonaj krok do tyłu tak, żeby obydwa stawy kolanowe były zgięte pod kątem ok. 90⁰.
  • Piszczel nogi wykrocznej powinien być ustawiony w pozycji pionowej lub lekko wysunięty do przodu.
  • Staraj się nie wysuwać kolana przed linię palców.
  • Stopę ustawiaj równolegle do drugiej, kolano kieruj na zewnątrz.
  • Nie odrywaj pięty od podłoża (noga wykroczna).
  • Nie pochylaj tułowia do przodu.
  • Wraz z wydechem wróć do pozycji początkowej, odpychając się z nogi zakrocznej.
  • Zepnij brzuch i pośladki.

Główne zaangażowane mięśnie

  • czworogłowy
  • pośladkowe (wielki, średni i mały)
  • grupa kulszowo-goleniowa (dwugłowy uda, półścięgnisty, półbłoniasty)