Rozciąganie mięśni najszerszych grzbietu



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań przed drabinkami i chwyć jedną ręką ze szczebel znajdujący się na wysokości ramienia. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, zaciśnij mięśnie pośladkowe. Stopy rozstaw szerzej niż szerokość barków.
  • Wyrzuć biodra do tyłu i zawieś się na ramieniu. Stopy ustaw nieco bliżej drabinek. Nie zadzieraj głowy.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Następnie zaczep gumę na drabinkach na tej samej wysokości. Chwyć gumę, odejdź parę kroków od drabinek, naciągając power banda i w ten sam sposób pochyl tułów. Rozluźnij łopatkę i wyciągnij ramię maksymalnie w przód.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Następnie stań przed drabinkami i chwyć za ten sam szczebel. Pochyl tułów i zawieś się na ramieniu. Skieruj nogę po (po tej samej stronie, po której rozciągasz mięsień najszerszy) do tyłu i na krzyż. Wyprostuj nogę w kolanie i oprzyj na podłodze na bocznej krawędzi stopy. Nie zadzieraj głowy.
  • Oddychaj swobodnie.

Główne zaangażowane mięśnie

  • najszerszy grzbietu
  • obły większy i mniejszy
  • podgrzebieniowy