Rolowanie tylnej taśmy



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami i rolką ustawioną na podudziu.
  • Oprzyj jedną nogę na drugiej w celu zwiększenia nacisku na rolkę.
  • Rozluźnij stopę.
  • Powoli przesuwaj podudzie na rolce, w pełnym zakresie ruchu – od kolana aż po ścięgno Achillesa, po stronie bocznej i przyśrodkowej.
  • Przejdź na mięśnie tylnej grupy uda, rozluźnij kolano, powoli przesuwaj ciało na rolce, ugniatając mięśnie grupy kulszowo-goleniowej z każdej strony.
  • Przejdź na mięśnie pośladkowe, zacznij rollować pośladek od wyprostowanej w kolanie kończyny, stopę oprzyj na podłodze, ciało przechyl w stronę rollowanego pośladka.
  • Załóż kostkę na kolano i ponownie rolluj mięśnie pośladkowe, szczególnie ich górną część.
  • W każdym segmencie znajdź najbardziej bolesny punkt, przytrzymaj i poczekaj, aż ból minie.
  • Oddychaj swobodnie.

Główne zaangażowane mięśnie

  • grupa tylnych mięśni podudzia
  • grupa kulszowo-goleniowa
  • pośladkowe