Push up for women 2

Pompka w tej wersji może służyć nie tylko kobietom, lecz także osobom mającym problemy z pełnym wykonaniem klasycznego ćwiczenia. Angażuje mięśnie klatki piersiowej, ramion i obręczy barkowej. Dodatek w postaci wyprostu w stawie biodrowym pozwala na włączenie do pracy mięśni pośladkowych i grupy tylnej ud oraz wymusza stabilizację tułowia podczas ruchu.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Przyjmij pozycję długiego podporu na kolanach i dłoniach. Kość ramienna powinna być ustawiona pod kątem około 45 stopni do ciała. Kolana ustaw na szerokość bioder. Pamiętaj o zachowaniu naturalnych krzywizn kręgosłupa. Kolana, biodra, barki i głowa mają znajdować się w jednej linii (patrząc z boku).
  • Weź wdech nosem i obniż pozycję, kierując mostek w stronę dłoni. Jednocześnie wykonaj wyprost jednej nogi w stawie biodrowym.
  • Zatrzymaj ruch, kiedy klatka piersiowa znajdzie się nad podłogą. Wróć do pozycji początkowej, robiąc wydech ustami.
  • Wykonuj naprzemienne wyprosty biodra.
  • Pracuj łopatkami w pełnym zakresie. Zachowaj odpowiednie ustawienie kręgosłupa podczas ćwiczenia. Skup się na pracy pośladka nogi wykonującej wyprost w stawie biodrowym.