Przysiad sumo



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań z nogami ustawionymi na steppach.
  • Steppy ustawione szeroko, indywidualnie dla każdego ćwiczącego.
  • Stopy skieruj na zewnątrz lub trzymaj równolegle do siebie (jak wygodniej).
  • Ściągnij łopatki do tyłu i w dół, wypchnij klatkę w przód.
  • Napnij mięśnie brzucha i pośladkowe, ustaw miednicę w neutralnym położeniu.
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa, cofnij brodę.
  • „Złam” kettlebella, mocno skręcając dłonie na rękojeści, Twoje łokcie powinny odkręcić się na zewnątrz.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wykonaj przysiad z kettlebellem, wyrzucając biodra w tył, z jednoczesnym zgięciem kolan.
  • Piszczele nie mogą przemieszczać się w przód, powinny być ustawione w pionie.
  • Trzymaj kolana skierowane na zewnątrz.
  • Utrzymuj proste plecy i ściągnięte łopatki.

Główne zaangażowane mięśnie

  • pośladkowe
  • grupa kulszowo-goleniowa
  • prostownik grzbietu