Podciąganie sztangi do brody



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań z ze sztangą trzymaną w dłoniach, chwyt na szerokość stawów ramiennych.
  • Stopy ustaw na szerokość bioder, równolegle do siebie, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  • Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  • Napnij mięśnie pośladkowe i brzucha.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wraz z wydechem wykonaj podciągnięcie sztangi do brody
  • Prowadź sztangę wzdłuż tułowia, unosząc łokcie wyżej niż nadgarstki.
  • Nie podciągaj sztangi pod brodę, wysuń ciężar lekko przed siebie.
  • Utrzymuj ściągnięte łopatki i łokcie wyżej od nadgarstków.
  • Powoli opuść ciężar.

Główne zaangażowane mięśnie

  • naramienny
  • czworoboczny
  • równoległoboczny