Mobilizacja biodra



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Wykonaj podpór przodem na kolanach. Wykonaj krążenie nogą w stawie biodrowym poprzez zgięcie stawu biodrowego i dociągnięcie kolana do klatki, odwiedzenie kolana w bok, wykop nogi w tył i ponowne zgięcie stawu biodrowego. Nie skręcaj przy tym miednicy, nie opuszczaj głowy, utrzymuj wyprostowane plecy. Wykonaj krążenia na zewnątrz i do wewnątrz. Nie dotykaj kolanem do podłogi.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Następnie klęknij na macie w wykroku, wysuń nogę wykroczną mocniej w przód. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Oprzyj się dłońmi na podłodze, przesuwając miednicę mocno w przód i do podłogi. Utrzymuj wyprostowane plecy. Twoja głowa, tułów i jedna z kończyn powinny tworzyć jedną linię.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Ponownie klęknij na macie i wysuń nogę wykroczną mocniej w przód. Unieś kolano nogi zakrocznej do góry. Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Oprzyj się dłońmi na podłodze, przesuwając miednicę mocno w przód i do podłogi. Utrzymuj wyprostowane plecy i kolano nogi zakrocznej.
    Twoja głowa, tułów i jedna z kończyn powinny tworzyć jedną linię.

Główne zaangażowane mięśnie

  • cała obręcz biodrowa