Zamów dietę dziś, aby otrzymać swój plan już .
h m s
Sprawdź ofertę.

Martwy ciąg rumuński

Martwy ciąg rumuński to jedno z lubianych, bardzo popularnych ćwiczeń wielostawowych, angażujące do pracy niemal całe ciało. Świetnie uczy ruchu zawiasu biodrowego. Przy poprawnej technice wykonania jest bardzo skutecznym bodźcem treningowym, po który chętnie sięgają osoby na każdym stopniu zaawansowania.

Choć martwy ciąg rumuński uważany jest za ćwiczenie trudne, a czasem i szkodliwe dla kręgosłupa – nie ma powodów do obaw. Przy odpowiednio dobranym obciążeniu i prawidłowej technice, możesz spokojnie włączyć je do swojego planu treningowego.


  • Trzymaj proste plecy;
  • Ściągnij łopatki do tyłu i w dół;
  • Napinaj mięśnie pośladkowe;
  • Lekko uginaj kolana, nie doprowadzaj do przeprostu w stawie;
  • Nie wysuwaj piszczeli do przodu;
  • Wkręcaj łokcie „łamiąc” sztangę – pozwoli Ci to lepiej stabilizować tułów;
  • Sztanga powinna mieć pionowy tor ruchu

Marzy Ci się osiągnięcie płaskiego brzucha?

Pobierz zestaw 10 najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch.

Przetwarzam Twoje dane zgodnie z polityką prywatności.