Focze wiosło



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Połóż się przodem na ławce skośnej w górę,
  • Wyprostuj plecy, ściągnij łopatki, trzymaj głowę jako przedłużenie kręgosłupa,
  • Stopy rozstaw na podłodze na szerokość bioder, kolana odkręć na zewnątrz,
  • Napnij mięśnie pośladkowe doprowadzając miednicę do neutralnej pozycji,
  • Twoje ciało powinno tworzyć jedną linię,
  • Ramiona trzymaj luźno zwieszone w pionie,
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej,
  • Wraz z wydechem przyciągnij hantlę do siebie (na wysokość stawów biodrowych), cały czas prowadząc przedramię w pionie,
  • Nie uderzaj hantlami o ławkę lub udo,
  • Trzymaj ściągnięte łopatki i wypchniętą w przód klatkę piersiową, nie zaokrąglaj lędźwiowego odcinka kręgosłupa
  • Powoli opuść ciężar, bez odkładania go na podłodze

Główne zaangażowane mięśnie

  • Najszerszy grzbietu,
  • Równoległoboczny
  • Czworoboczny