Bicycle with mini band

To ćwiczenie jest często wykonywane na siłowniach, niestety w większości przypadków niewłaściwie. Zwróć uwagę na wszystkie wymienione punkty.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Leżąc na plecach, połóż dłonie za uszami, a łokcie skieruj na zewnątrz, starając się mocno otworzyć klatkę piersiową. Kolana ustaw pod kątem prostym. Załóż mini band na stopy i ustaw je w zgięciu grzbietowym.
  • Weź wdech nosem i zacznij prostować jedną z nóg, nie odkładając jej na podłogę. Pamiętaj, że to ruch wyprostu biodra, tylko w innej płaszczyźnie, dlatego zwróć uwagę na napięcie pośladka nogi wyprostnej. Jednocześnie skieruj przeciwległy łokieć do nogi, która pozostała pod kątem 90 stopni. Zwróć uwagę na to, by rotacja zachodziła z odcinka piersiowego kręgosłupa. Cały czas staraj się otwierać klatkę piersiową.
  • Wróć w kontrolowany sposób do pozycji początkowej, wykonując wydech ustami. Następnie powtórz ruch na drugą stronę.
  • Nie spłaszczaj ani nie pogłębiaj nadmiernie odcinka lędźwiowego w czasie ćwiczenia.