Uginanie przedramion z supinacją



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań z hantlami trzymanymi w dłoniach.
  • Stopy ustaw na szerokość bioder, równolegle do siebie, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  • Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  • Napnij mięśnie pośladkowe i brzucha.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wraz z wydechem wykonaj zgięcie łokcia wraz z obrotem dłoni w kierunku sufitu.
  • Nie wysuwaj łokci w przód i nie ściągaj hantli do środka.
  • Odwróć przedramię w taki sposób, aby mały palec być skierowany na bark.
  • Na szczycie ruchu napnij maksymalnie bicepsy.
  • Powoli i z kontrolą opuść przedramiona do pełnego wyprostu w łokciu.

Główne zaangażowane mięśnie

  • dwugłowy ramienia
  • ramienny