Uginanie przedramienia z hantlem w podporze o kolano



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Usiądź na ławce z hantlem trzymanym w dłoni.
  • Stopy ustaw szerzej niż szerokość bioder, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  • Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  • Pochyl tułów i oprzyj ramię o udo, łokciem skierowanym w stronę uda.
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Wraz z wydechem wykonaj zgięcie w stawie łokciowym.
  • Nie wysuwaj barku, utrzymaj łokieć w miejscu, dłoń odwrócona w stronę stawu ramiennego.
  • Na szczycie ruchu napnij maksymalnie mięsień dwugłowy.
  • Powoli i z kontrolą opuść przedramię do wyprostu w łokciu.
  • Nie wysuwaj przy tym łopatki.

Główne zaangażowane mięśnie

  • dwugłowy ramienia
  • ramienny