Rozciąganie mięśni dwugłowych uda



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Połóż się tyłem na macie
  • Wyprostuj plecy, oprzyj jedną kończynę dolną na macie, drugą zegnij w stawie biodrowym i kolanowym, stopę ustaw w pozycji flex (palce skierowane na siebie), chwyć się za udo i wykonaj wyprost w stawie kolanowym; wydychaj powietrze wraz z wyprostem – dzięki temu lepiej się rozluźnisz.
  • Następnie wyprostuj obie nogi na podłodze. Przełóż gumę/taśmę pod stopą jednej nogi i unieś nogę do pionu, przyciągając taśmę/gumę do siebie. Łokcie poprowadź szeroko, nie odklejaj odcinka lędźwiowego od maty, utrzymuj stopy w pozycji flex.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Usiądź na macie, wyprostuj kończyny dolne i ustaw palce skierowane do sufitu. Zaczep gumę/taśmę pod stopami i trzymaj w rękach jak lejce. Wyprostuj plecy i, przyciągając się rękami do gumy, pochyl tułów w przód bez zaokrąglania odcinka piersiowego kręgosłupa.
  • Oddychaj swobodnie.

Główne zaangażowane mięśnie

  • dwugłowy uda
  • półścięgnisty
  • półbłoniasty