Rozciąganie mięśni czworogłowych uda



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Klęknij w wykroku na macie, zaciśnij pośladki i napnij mięśnie brzucha, ustaw miednicę w neutralnym położeniu. Wyprostuj plecy i ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Przyciągnij piętę do pośladka i chwyć stopę rękami. Twój piszczel powinien być ustawiony możliwie najbardziej w pozycji pionowej. Utrzymuj napięte pośladki.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Stań wyprostowany, ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa. Złącz stopy i kolana, zaciśnij pośladki i ustaw miednicę w neutralnym położeniu. Podciągnij piętę do pośladka i chwyć stopę dłońmi. Nie odrywaj kolan od siebie. Utrzymaj pozycję.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Klęknij na macie ze złączonymi kolanami. Usiądź na piętach. Napnij mięśnie brzucha i pośladkowe. Wraz z wydechem połóż się na plecach, nie odrywaj kolan od maty.
    Utrzymuj napięte mięśnie pośladkowe.
  • Oddychaj swobodnie.

Główne zaangażowane mięśnie

  • czworogłowy