Krzesełko



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań ze stopami ustawionymi na szerokość bioder.
  • Stopy ustaw równolegle do siebie, kolana skieruj na zewnątrz na wysokość drugiego i trzeciego palca u stopy.
  • Piłkę fitnessową ułóż na wysokości kości krzyżowej (miednicy).
  • Wyprostuj plecy, wypchnij klatkę piersiową do przodu, ściągnij łopatkę do tyłu i w dół (retrakcja i depresja).
  • Głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa – wzrok skierowany przed siebie.
  • Napnij mięśnie pośladkowe i brzucha.
  • Weź głęboki wdech, napnij brzuch i cały czas napieraj mięśniami na ściany jamy brzusznej.
  • Zrób przysiad, zachowując przy tym plecy ustawione w pionie i kolana skierowane na zewnątrz (na drugi i trzeci palec u stopy).
  • Kolana zegnij do 90⁰, piszczele muszą znajdować się w pionie.
  • Utrzymaj pozycję w bezruchu.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Wraz z wydechem wstań z przysiadu.
  • Napnij pośladki i mięśnie brzucha.

Główne zaangażowane mięśnie

  • czworogłowy
  • pośladkowe (wielki, średni i mały)
  • grupa kulszowo-goleniowa (dwugłowy uda, półścięgnisty, półbłoniasty)