Jak schudnąć, jeśli masz małe dzieci?

Jak schudnąć, jeśli masz małe dzieci?

Wieczór, dzieci śpią, pralka się kręci, trzeba coś przeprasować na jutro. Padasz na kanapę, na nic więcej nie masz sił. W przeciwieństwie do znanej trenerki, która pełna energii nawołuje Cię z ekranu smartfona do 40 minut tabaty.

Ona się uśmiecha, a Tobie od razu gorzej. Ile już razy postanawiałaś, że schudniesz?
Tęsknisz za dawną sobą!  Nawet dalej masz w szafie zbyt małe jeansy, choć nie pamiętasz już, kiedy je ubrałaś… Może kiedyś, jak dzieci podrosną… Już się naczekałaś. Czekałaś całą ciążę. Potem czekałaś, aż usiądzie, aż zrobi pierwsze kroczki, aż powie “mama”. Nie musisz czekać, żeby poczuć się świetnie, być zdrowa i pięknie wyglądać! Są sposoby. A wiesz przecież, że szczęśliwa mama, to szczęśliwe dzieci.

Dieta dla mam. Motywacja

Gdy zadbasz o dietę, korzyści będą podwójne. Ty poczujesz się o niebo lepiej, a Twoje dziecko dostanie najlepszy przykład. 

W Polsce już niemal co trzeci ośmiolatek ma nadwagę, a nadciśnienie co piąty. Dzieci jedzą mało warzyw, słodycze czy fast-foody mają na wyciągnięcie ręki. Ruszają się dużo mniej, niż pamiętasz ze swojego dzieciństwa. Wszędzie autem, bajki bez limitu na Netlixie, takie czasy…

Też Cię to pewnie martwi. Na szczęście masz wpływ. Ale wiesz, że samo mówienie do dziecka nic nie daje. Trzeba pokazać! 

Im szybciej zadbasz o zdrowe gotowanie i wspólny ruch, tym lepiej dla całej Waszej rodziny.

Nawyki żywieniowe (i sportowe) budują się od małego. 1 na 4 otyłych 6-latków będzie również otyłych jako dorośli. Ryzyko rośnie z wiekiem: aż 3 z 4 otyłych nastolatków będzie otyłych w przyszłości.

Jeśli więc nie masz motywacji, by zmienić dietę dla siebie, zmień ją dla dzieci! Tylko jak?

Dwie wersje na każdy posiłek? Zapomnij!

Skoro “trzeba” jeść 5 posiłków dziennie…
A Twoje mają być “dietetyczne”…
To czy masz teraz szykować 10 dań dziennie, jak w restauracji??

NIE! Od początku możecie jeść podobnie lub wręcz to samo.

Pamiętaj:

  • Na diecie możesz jeść wszystko – liczy się bilans kaloryczny. Chudniesz, gdy jest ujemny. Możesz to osiągnąć “normalnym” jedzeniem. Naleśnikami z owocowym sosem, pulpecikami na obiad i zapiekanką na kolację.
  • Nawet jeśli tylko Ty z rodziny się odchudzasz, wszyscy potrzebujecie tych samych składników odżywczych. Niezależnie od wieku. Każde z Was potrzebuje mniej więcej pół talerza warzyw lub owoców, ¼ talerza wartościowego białka i ¼ węglowodanów oraz dodatek zdrowego tłuszczu. 

Nie masz głowy, by sama układać sobie dietę? Nasz dietetyk ułoży Ci dietę przyjazną całej rodzinie! Sprawdź ofertę Centrum Respo

Schudnij w Respo
pod okiem dietetyka!

Dopasuje Ci idealny plan zgodnie z Metodą Respo, jedyną w Polsce metodą odchudzania ze skutecznością potwierdzoną badaniami naukowymi.

Sprawdź pakiety z dietą

Dieta dla mamy i dziecka. Jedzcie to samo!

Jedzcie to samo! To możliwe od początku rozszerzania diety. Już półroczne maluchy, jeśli samodzielnie siadają, mogą sięgać po „dorosłe” produkty – nawet bez przerabiania ich na mus.

Masz niemowlę w wieku 0-6 miesięcy?

Buduj bazę prostych, zdrowych przepisów, które możecie jeść wspólnie. Placuszki dyniowe, muffiny bananowe, pulpety z indyka, placki cukiniowe, zupy krem, makaron z łososiem czy pomidorowym sosem… Jeśli znasz metodę BLW, to wiesz, że gdy Twój maluch usiądzie, może już próbować takich dań.

Te dla najmłodszych powinny być przygotowane bez cukru i soli, smak wzbogacisz np. ziołami. Możesz gotować, dusić, piec, a nawet smażyć bez dodatku tłuszczu. Wiele „dorosłych” przepisów przygotujesz tak, że maluch też będzie mógł spróbować.

To najlepsza motywacja do zdrowego, prostego gotowania, dzięki któremu Twoje kg zaczną lecieć w dół.

Masz malucha, któremu rozszerzasz dietę? 
Jedzcie podobnie.
Wybierając swój jadłospis pomyśl, co z danego dania będzie mogło zjeść dziecko. Swoją porcję zawsze możesz przyprawić już na talerzu.

Masz przedszkolaka lub szkolniaka?

Działajcie razem. W tym wieku dzieci chętnie pomagają w kuchni. Nie zniechęcaj ich, nawe jeśli czeka Cię większy bałagan. 

  • Zaplanuj wspólne posiłki, które wszystkim smakują. Jeśli Twoje dziecko je w przedszkolu lub szkole, pewnie jecie wspólnie śniadania i kolacje. Zaplanuj takie, które Wam wszystkim smakują i pasują do Twojej diety. Możecie to zrobić razem, w formie zabawy, np. rysując menu na cały tydzień. 

Zacznijcie dzień od np. kolorowych owsianek, koktajli (niech dziecko pomaga miksować) czy placuszków. Coś na słono? Zróbcie kanapki z porcją kolorowych warzyw, zawijasy z tortilli czy szybki omlet. Kolacje również możecie jeść na słodko, np. w formie naleśników. Na słono dobrą opcją będą też szybkie zapiekanki, sycące zupy czy tosty. 

  • Dbajcie o kolorowe warzywa i owoce. Ich kolor świadczy o witaminach, więc potrzebujecie jeść wszystkie: żółte, czerwone, zielone, fioletowe, pomarańczowe. Nie zmuszaj, zamiast tego zrób z jedzenia warzyw i owoców zabawę. Dobierajcie różne kolory i pozwól maluchowi wybrać, na jakie ma ochotę. Dzięki temu miło się Wam będą kojarzyć.

Gdy dziecko jest w przedszkolu czy szkole, masz pełną dowolność. Możesz sięgnąć po dania, na które Twoje dziecko prawdopodobnie kręciłoby nosem.

Masz nastolatka?

Wspólnie zmotywujcie się do zdrowego stylu życia. W tym wieku dzieci same z siebie przywiązują wagę do swojego wyglądu czy kondycji. Jeśli pokażesz mu dobre wzorce, uchronisz je przed wpływem mediów społecznościowych czy rówieśników szerzących mity. 

  • Rozmawiajcie. Zadbaj o dobre źródło wiedzy i dziel się informacjami z Twoim dzieckiem. Możesz mu też podsunąć naszego TikToka czy Instagram Respo – tłumaczymy tam zdrowe odżywianie błyskawicznie, bez przynudzania. Również jak zjeść względnie zdrowo w fast foodach, które owoce są najbardziej kaloryczne (awokado!) czy które przekąski z Lidla są najlepszą opcją na wieczór z przyjaciółmi.

Gotujcie na zmianę. Spróbuj! Dla wielu nastolatków opcja przygotowania posiłku to nobilitacja, coś dorosłego. Nie dość, że ćwiczy samodzielność, to jeszcze Cię trochę wyręczy. Dogadajcie się, co ugotujecie na śniadanie czy w weekend.

Trening dla mam

Dieta opanowana, ale dobrze wiesz, że dla najlepszych efektów przyda się też ruch. Czy musisz wstawać przed wschodem słońca, gdy wszyscy jeszcze śpią, żeby oblewać się potem przy tabacie z trenerką z YouTube?

Pewnie znasz odpowiedź. To tylko jedna z opcji. Być może do Ciebie kompletnie nie pasuje. Poszukaj dalej!

  • Jeśli masz maluszka, wystarczą Ci energiczne spacery z wózkiem. Możesz je z czasem zmienić w marszobiegi lub bieganie z wózkiem. 
  • Uprawiaj sport z dzieckiem – zainwestuj w przyczepkę rowerową, w której maluch spokojnie sobie odpłynie. 
  • Na siłownię daleko? Wystarczą gumy mini band i hantle, by zrobić efektywny trening siłowy w domu. 
  • Spędzajcie aktywne weekendy. Górskie wycieczki, rowerowe wyprawy, łyżwy, rolki, basen – liczy się każdy ruch. 
  • Poszukaj okazji do ruchu na co dzień. Może moglibyście dojeżdżać do przedszkola na rowerach lub dotrzesz nim do pracy? Zapiszesz dziecko na zajęcia np. w domu kultury czy lokalnym ośrodku sportowym, a w tym czasie zrobisz sobie przebieżkę czy dołączysz na zajęcia taneczne?

Im starsze dziecko, tym więcej możecie robić razem. Wykorzystaj to! Wspólny tenis? Bieganie? Pływanie? Czy trenerka na YouTube?

Dołącz do 38491
zadowolonych Podopiecznych!

W Respo każda dieta jest inna, bo dopasowujemy ją idealnie do Ciebie. Osiągnij swój cel zdrowo i na swoich zasadach pod okiem dietetyka klinicznego.

Sprawdź pakiety z dietą

Dieta dla całej rodziny

Możesz to zrobić sama: dobrać przepisy pod gust swój i dzieci, policzyć kaloryczność i porcje.  Ale pewnie masz mnóstwo rzeczy na swojej liście.

W Respo dbamy o mamy takie jak Ty. Otrzymasz indywidualny jadłospis, który będzie smakował i Tobie, i rodzinie. Żadnego gotowania dwóch wersji, jedzenia w samotności, bo najpierw trzeba podać rodzinie… Żadnych niepotrzebnych wyrzeczeń.

Jak to działa?

  • Uzupełniasz formularz. Piszesz w nim, że np. masz małe dzieci i mało czasu.
  • Zaznaczasz dania, które najbardziej lubicie, np. makarony, zapiekanki, kanapki, smoothie, pankejki. 
  • Dietetyk opracowuje dla Ciebie jadłospis zgodny z Twoimi kryteriami. 
  • Masz 14 dni na testy. Jeśli któreś danie Ci nie pasuje, dietetyk je zmieni. 
  • Działasz i cieszysz się efektami

Teraz już wiesz, jak to działa. Zamów dietę już dziś! Nie czekaj, aż dzieci podrosną. Im szybciej poczujesz się świetnie w swoim ciele, tym zdrowsza będzie cała Twoja rodzina. Do dzieła!