Squat and press with power band

Front squat połączony z wyciskaniem nad głowę w pozycji głębokiego przysiadu wymaga odpowiedniej stabilności oraz mobilności bioder i obręczy barkowej. Jeżeli masz problem z pracą w pełnym zakresie, zmniejsz głębokość przysiadu. Regularny trening oraz odpowiednia technika z czasem pozwolą Ci na pogłębienie ruchu i większą kontrolę.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań prosto, ustaw stopy równolegle na szerokość bioder lub odrobinę szerzej. Załóż power band pod stopy i chwyć w dłonie, następnie ustaw je obok barków. Ramiona ułóż wzdłuż tułowia, skieruj łokcie do podłogi.
  • Weź wdech nosem i wypchnij biodra w tył i w dół. Potem zejdź do pozycji głębokiego przysiadu, robiąc wydech ustami.
  • Zakończ ruch pauzą, gdy biodra znajdą się poniżej kolan. Następnie znowu weź wdech i wykonaj ruch wyciskania nad głowę. Przedramiona prowadź prostopadle do tułowia.
  • Zatrzymaj ruch, kiedy dłonie znajdą się nad głową, a ramiona w okolicy uszu. Zrób wydech ustami.
  • Wróć tym samym torem do pozycji początkowej.
  • Kolana przez cały czas muszą znajdować się nad stopami. Zachowaj stabilny tułów oraz odpowiednie ustawienie kręgosłupa podczas ćwiczenia. Zwróć uwagę na ustawienie barków w czasie wyciskania – nie dopuszczaj do ich nadmiernej elewacji (ruchu ku górze). Kontroluj napięcie gumy podczas ćwiczenia.