Rozciąganie mięśni przywodzicieli



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Usiądź na podłodze ze stopami złączonymi stroną podeszwową do siebie, kolana skieruj na zewnątrz.
  • Podciągnij pięty jak najbliżej pośladków.
  • Wyprostuj plecy i ściągnij łopatki, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa.
  • Napieraj łokciami na uda, dociskając je do ziemi, utrzymuj przy tym proste plecy.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Następnie połóż się na macie na plecach, wyprostuj nogi.
  • Pod stopę zaczep gumę/taśmę i chwyć ją jedną ręką (po tej samej stronie, po której nogę rozciągasz). Przyciągnij nogę jak najbliżej siebie, ciągnąc kończynę bokiem. Nie zginaj kolana i nie skręcaj bioder. Nie kładź stopy na podłodze.
  • Oddychaj swobodnie.
  • Następnie przejdź do podporu przodem na przedramionach i kolanach.
  • Rozstaw kolana jak najszerzej potrafisz, napnij pośladki i ustaw miednicę w pozycji neutralnej. Opierając się na przedramionach, dociskaj ciało do podłogi. Przesuwaj się w przód i w tył, aby rozciągnąć mięśnie pod każdym kątem.

Główne zaangażowane mięśnie

  • przywodziciel długi
  • przywodziciel krótki
  • przywodziciel wielki
  • smukły