Kettlebell Thruster

To wielostawowe ćwiczenie pozwoli wzmocnić całe ciało, praca jednostronna świetnie wpłynie też na stabilizację kręgosłupa i barku.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań ze stopami na szerokość ramion z kettlebellem w ręce.
  • Ugnij łokcie i oprzyj kettlebell na barku i obojczyku.
  • Układając odważnik, wysuń łopatki do przodu. Zachowaj przy tym wyprostowany odcinek piersiowy kręgosłupa.
  • Łokieć utrzymuj wysoko, a kettlebell trzymaj całą dłonią.
  • Drugą kończynę górną trzymaj prostą, odwiedzioną w stawie ramiennym do 90 stopni.
  • Złap głęboki wdech i napnij mięśnie brzucha (tzw. „brace”).
  • Zejdź do przysiadu, utrzymując stabilną postawę.
  • Dynamicznie wstań i zepnij pośladki, inicjując w ten sposób ruch kettlebella do góry i wyciśnij go nad głowę. Prowadź ruch blisko ciała.
  • Przenieś odważnik nad głowę, wyprostuj łokieć.
  • Utrzymaj napięty brzuch i pośladki, stój stabilnie na obu stopach.
  • Wraz z wydechem opuść kettlebell na ramię. Ruch prowadź blisko ciała, zachowaj kontrolę tempa.