Kettlebell Lunge and Press

To złożone ćwiczenie pomoże wzmocnić całe kończyny dolne, a także barki i klatkę piersiową. Wymaga od ćwiczącego dobrej koordynacji i równowagi.



Jak prawidłowo wykonać ćwiczenie

  • Stań ze stopami rozstawionymi równolegle do siebie pod biodrami. Oprzyj kettlebell na barku – utrzymaj łokieć wysoko, tak by odważnik był podparty, a ręka była w stabilnej pozycji. Wzrok skieruj przed siebie.
  • Kończynę wolną od obciążenia trzymaj prosto w odwiedzeniu 90 stopni w stawie ramiennym.
  • Weź wdech i wykonaj zakrok, a następnie obniż pozycję, utrzymując tułów pionowo. Zatrzymaj się, kiedy kolano nogi zakrocznej znajdzie się odrobinę nad podłożem. W tej pozycji obie nogi powinny być zgięte pod kątem 90 stopni.
  • Utrzymaj neutralną pozycję kręgosłupa, nie pochylaj się do przodu.
  • Z tej pozycji wypchnij rękę z kettlebellem pionowo do góry, aż do pełnego wyprostu w stawie łokciowym.
  • Opuść rękę z odważnikiem do pozycji na barku.
  • Z wydechem wróć kończyną wykroczną do pozycji początkowej.
  • Przez całe ćwiczenie utrzymuj stabilny tułów.