Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

I. WSTĘP

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych w szczególności za pośrednictwem platformy internetowej funkcjonującej na stronie centrumrespo.pl oraz aplikacji mobilnej pn. „RESPO” (dalej: „Serwis” lub „Platforma” – co dotyczy również aplikacji mobilnej, z wyjątkami wyraźnie zastrzeżonymi wyłącznie dla aplikacji mobilnej i oznaczonymi wówczas dalej: „Aplikacja”) czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą przetwarzane Państwa dane osobowe, jest RESPO WRZOSEK WITKOWSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Chmielna 73, 00-801 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000895928, NIP 5272956028 (dalej: Administrator). Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem numeru telefonu: 669 325 559.

Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.

  • Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
  • W trakcie odwiedzin Serwisu gromadzone są:
    • dane osobowe przekazywane przez użytkownika Serwisu,
    • dane pozyskiwane i rejestrowane automatycznie.
  • Cel i zakres danych osobowych, którymi posługuje się Administrator został szczegółowo wskazany w dalszej części tego dokumentu oraz w Regulaminie Serwisu.

II. GROMADZONE DANE – INFORMACJE PODSTAWOWE

  1. Poniższe informacje odnoszą się do wszystkich wskazanych w rozdziale III i IV sposobów posługiwania się przez Administratora przekazywanych przez Państwa danych osobowych.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe:
  3. niezalogowanych użytkowników Serwisu korzystających z usług i funkcjonalności,
    z których korzystanie nie wymaga logowania (np. formularz kontaktowy, dostęp do informacji i treści niewymagających założenia konta),
  4. zalogowanych użytkowników, którzy posiadają indywidualne konto w Serwisie.
  5. Państwa dane nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
  6. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem Serwisu mogą być przekazywane – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora – innym podmiotom, w tym:
    1. podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa,
    1. podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora, np. dostawcom usług technicznych i informatycznych w tym serwisantom urządzeń i usług informatycznych, dostawcom usług analitycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze,
    1. innym podmiotom w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, realizacji usług i wymogów prawnych, np. operatorom płatności elektronicznych, firmom świadczącym usługi kurierskie lub pocztowe (Poczta Polska), kancelariom notarialnym lub prawnym, kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych umów. Ww. podmioty w takich przypadkach będą najczęściej posiadać status odrębnego administratora danych osobowych co oznacza, że z informacjami o stosowanych przez nich zasadach ochrony danych osobowych należy zapoznawać się na ich stronach internetowych.
  7. Administrator, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania umowy, może przekazywać Państwa dane osobowe do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dalej: EOG), które gwarantują wysoki stopień ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską. Administrator może także przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO.
  8. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku w sprawie:
    1. dostępu do danych (informacja o przetwarzaniu danych osobowych lub kopia danych),
    1. sprostowania danych (gdy są one nieprawidłowe),
    1. usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
    1. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    1. przenoszenia danych do innego administratora,
    1. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w sytuacji, kiedy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora,
    1. wycofania zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane osobowe
      w oparciu o zgodę, w dowolnym czasie i w dowolny sposób, bez wpływu na okres przed jej wycofaniem

– a to wszystko na zasadach określonych w RODO.

  • Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie.
  • Dane zostały pozyskane przez Administratora bezpośrednio od Państwa. Administrator może również przetwarzać dane osobowe innych osób, przekazane przez użytkownika podczas korzystania z usług opisanych w tym dokumencie.

III DANE OSOBOWE PRZEKAZYWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKA

Państwa dane osobowe Administrator może przetwarzać przede wszystkim:

  1. W celu zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych (zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U.2020.344 t.j., dalej: „uśude”), w tym utworzenia i prowadzenia indywidualnego konta klienta tj. użytkownika niezbędnego do korzystania z usług dostępnych dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Platformy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b. RODO) – „wykonanie umowy”.
    1. W celu realizacji zamówienia oraz usług dostępnych dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Platformy oraz zapewnienia poprawnej jakości ww. usług (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b. oraz art. 9 ust. 2 lit. a. RODO) – „wykonanie umowy” oraz „wyraźna zgoda na przetwarzanie danych o stanie zdrowia”.
    1. W celu wypełniania obowiązków prawnych np. prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej jak również jej archiwizowanie (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c. RODO) – „obowiązek prawny”.
    1. W celu wykonywania zawartej umowy oraz zrealizowania związanych z nią usług, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami z nimi związanymi (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
    1. W celu komunikacji marketingowej/handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej
      (w szczególności poczty elektronicznej, połączeń telefonicznych, wiadomości SMS, wiadomości MMS), z uwzględnieniem przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub innymi przepisami regulującymi ten cel i sposoby jego realizowania; powyższe dotyczy również zamówionej usługi subskrypcji Newslettera,  (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”, którym jest doręczenie personalizowanych informacji o nowościach, wydarzeniach, promocjach itp. oferowanych przez Administratora lub jego Partnerów; doręczanie subskrypcji Newslettera.

III A KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

  1. Administrator przetwarza dane osobowe, w szczególności numer telefonu kontaktowego
    lub adres poczty elektronicznej oraz inne informacje przekazane przez użytkownika, w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji
    i udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionego w Serwisie numeru telefonu kontaktowego i adresu e-mail (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”. W przypadku przekazywania przez użytkownika szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a. RODO) – „wyraźna zgoda na przetwarzanie danych o stanie zdrowia”.
  2. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio
    1. czas niezbędny do realizacji zapytania, w tym udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub załatwienia spraw, w związku z którymi prowadzona jest korespondencja lub rozmowa,
    1. czas do momentu wycofania zgody przez użytkownika (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).
  3. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
  4. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości udzielenia odpowiedzi lub realizacji zapytania.

III B FORMULARZ KONTAKTOWY

  1. Administrator może gromadzić dane osobowe, w szczególności numer telefonu kontaktowego lub adres poczty elektronicznej oraz inne informacje przekazane przez użytkownika, za pośrednictwem dostępnego w Serwisie formularza kontaktowego.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji zapytania, w tym udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionego w Serwisie formularza kontaktowego (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”. W przypadku przekazywania przez użytkownika szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a. RODO) – ” wyraźna zgoda na przetwarzanie danych o stanie zdrowia”.
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio
    1. czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego,
    1. czas do momentu wycofania zgody przez użytkownika (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).
  4. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
  5. Podanie wskazanych w formularzu kontaktowym danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości wysłania użytkownikowi odpowiedzi.

III C PRODUKTY i USŁUGI – zamówienia i realizacje

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
    1. zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w tym utworzenia i prowadzenia indywidualnego konta klienta tj. użytkownika niezbędnego do korzystania z usług dostępnych dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Platformy (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b. RODO) – „wykonanie umowy”.
    1. realizacji zamówienia oraz usług dostępnych dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników Platformy oraz zapewnienia poprawnej jakości ww. usług (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. b. oraz art. 9 ust. 2 lit. a. RODO) – „wykonanie umowy” oraz „wyraźna zgoda na przetwarzanie danych o stanie zdrowia”.
    1. dochodzenia i obrony przed roszczeniami wynikającymi z umowy, (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”. Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny, przepisy konsumenckie oraz inne przepisy prawne regulujące tryb prowadzenia ww. postępowań.
    1. wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych i sprawozdawczości rachunkowej, w tym wystawiania i przechowywania faktur, archiwizowania dokumentacji podatkowej, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c. RODO) – „obowiązek prawny”.
    1. poprawy jakości świadczonych usług, w tym badanie satysfakcji użytkownika, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”, którym jest podnoszenie standardów obsługi użytkownika.
    1. przesyłania informacji marketingowych/handlowych np. Newsletter, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) -„prawnie uzasadniony interes”, którym jest doręczenie personalizowanych informacji o nowościach, wydarzeniach, promocjach itp. oferowanych przez Administratora lub jego Partnerów; doręczanie subskrypcji Newslettera.

W celu przesyłania informacji, o których mowa w pkt. 4) i 5) (powyżej), Administrator korzysta z numeru telefonu oraz adresu e-mail wskazanych przez Użytkownika, na podstawie odrębnie wyrażonych przez niego zgód, w myśl przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Te zgody można w każdym czasie wycofać kontaktując się z Administratorem

  • Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników Serwisu w zakresie niezbędnym do realizacji umowy oraz zapewnienia właściwej obsługi sprzedażowej, a w szczególności: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy oraz inne dane, w tym informacje niezbędne do przeprowadzenia kompleksowej obsługi sprzedażowej. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z funkcjonalności Serwisu.
  • Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
    • czas niezbędny do realizacji umowy,
    • czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane, np. przepisy podatkowe,
    • okres prowadzenia dokumentacji sprzedażowe w związku z gwarancją oraz rękojmią.

III C FACEBOOK

  1. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników odwiedzających konta Administratora prowadzone w mediach społecznościowych.
  2. RESPO WRZOSEK WITKOWSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Chmielna 73, 00-801 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000895928, NIP 5272956028 jest administratorem danych osobowych użytkowników korzystających z produktów i usług oferowanych przez Facebooka, którzy odwiedzają stronę Administratora (dalej jako Fanpage). Jako Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
  3. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, którzy korzystając z produktów
    i usług Facebooka, odwiedzają Fanpage. Dane te są przetwarzane:
  4. w związku z prowadzeniem Fanpage’a, w tym w celu promowania własnej marki (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;
  5. w celu prowadzenia komunikacji oraz udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem komentarzy, albo prywatnych wiadomości, w tym Messengera lub innych usług oferowanych przez Facebooka (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”;  w przypadku przekazywania przez użytkownika szczególnych kategorii danych (np. informacji o stanie zdrowia), oświadcza on, że wyraża zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a. RODO) – „wyraźna zgoda na przetwarzanie danych o stanie zdrowia”;
  6. w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami kierowanymi do Administratora, (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO).
  7. Administrator ma prawo do przetwarzania:
  8. publicznie dostępnych danych osobowych (takich jak nazwa użytkownika, zdjęcie profilowe, status aktywności na Facebooku lub w Messengerze), treści komentarzy i innych informacji publicznie udostępnianych przez użytkownika korzystającego z produktów
    i usług Facebooka,
  9. danych osobowych, których dostarcza użytkownik odwiedzający Fanpage, w tym gromadzenia informacji udostępnianych w profilu użytkownika oraz innych treści, komentarzy, wiadomości i komunikatów (np. zdjęć, danych kontaktowych, miejsca zamieszkania, informacji na temat zainteresowań lub przekonań światopoglądowych),
  10. innych danych osobowych przekazanych przez użytkowników w treści wiadomości za pośrednictwem Messengera lub innych usług Facebooka (w tym danych kontaktowych
    i danych o stanie zdrowia) w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie lub w celu realizacji prośby o kontakt.
  11. Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki użytkownika korzystającego z produktów i usług Facebooka wynikają wprost z regulaminu Facebooka (dokument jest dostępny pod adresem: https://www.facebook.com/legal/terms) oraz „Zasad dotyczących danych” (dokument jest dostępny pod adresem https://www.facebook.com/policy) lub przepisów prawa oraz doprecyzowywane są w wyniku działań podejmowanych przez użytkownika na portalu społecznościowym Facebook. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji ww. celów. Odmowa przekazania danych może się wiązać z brakiem możliwości realizacji ww. celów. Dane nie podlegają przetwarzaniu w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  12. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
  13. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu (lub usunięcia konta użytkownika Facebooka),
  14. czas do momentu cofnięcia zgody (lub usunięcia konta użytkownika Facebooka). Wycofanie zgody nie wpływa na okres przed jej cofnięciem;
  15. okres niezbędny do obsługi zapytania wysłanego przez użytkownika za pośrednictwem Messengera lub innych usług Facebooka;
  16. do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń.
  17. Katalog odbiorców danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika przede wszystkim z zakresu produktów i usług z jakich korzysta użytkownik Facebooka, ale również ze zgody użytkownika lub z przepisów prawa. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika odwiedzającego Fanpage – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora danych – innym podmiotom, w tym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych, teleinformatycznych i ich serwisanotm, podmiotom świadczącym usługi doradcze (w tym kancelariom prawnym) oraz kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych umów.
  18. Administrator nie będzie przekazywał danych osobowych użytkownika korzystającego z produktów i usług Facebooka do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (do krajów innych niż kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein).
  19. https://www.facebook.com/legal/terms/businesstools oraz  https://www.facebook.com/policy. Tym samym Facebook udostępnia zasadniczą treść dotyczącą współadministrowania danymi (art. 26 ust. 2 RODO), za pośrednictwem danych zawartych w Informacjach o statystykach strony, do których dostęp można uzyskać ze pod wskazanymi powyżej linkami lub z poziomu wszystkich stron.
  20. https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.
  1. Z inspektorem ochrony danych Facebooka można skontaktować się za pośrednictwem formularza, który został udostępniony na stronie Facebooka pod adresem https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970.

III D KOMUNIKACJA MARKETINGOWA-NEWSLETTER

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu przesyłania informacji handlowych (w tym na adres e-mail) oraz do celów marketingu bezpośredniego (w tym przy użyciu numeru telefonu) w formie Newslettera, na podstawie zamówienia subskrypcji Newslettera, w tym stosownie do przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f. RODO) – „prawnie uzasadniony interes”, którym jest doręczenie personalizowanych informacji o nowościach, wydarzeniach, promocjach itp. oferowanych przez Administratora lub jego Partnerów; doręczanie subskrypcji Newslettera.
  2. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania komunikacji marketingowej. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest brak możliwości prowadzenia takiej komunikacji.
  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych do momentu rezygnacji ze subskrypcji (wniesienia sprzeciwu) lub zaprzestania wydawania Newslettera, w zależności od tego co będzie pierwsze.
  4. Odbiorca komunikacji marketingowej może w każdej chwili i bez podania przyczyny, zrezygnować z jego otrzymywania, w szczególności poprzez:
    1. kliknięcie w link dezaktywacyjny, znajdujący się w każdej wysyłanej w ramach Newslettera wiadomości,
    1. kontakt z Administratorem lub IOD.

IV. DANE GROMADZONE AUTOMATYCZNIE

  1. Korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, które są automatycznie zapisywane w dziennikach zdarzeń.
  2. W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników. W szczególności są to: adres IP, rodzaj i nazwa urządzenia, data i czas odwiedzin naszego serwisu, informacje
    o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym.
  3. Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.
  4. Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora do administrowania Serwisem.
  5. Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy, wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia
    w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa Serwisu oraz wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z Serwisu przez użytkowników.
  6. Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Platformy i analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Serwisem oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  7. Serwis wykorzystuje do swego działania pliki cookies. Więcej informacji na ten temat znajduje się poniżej w „Informacji o plikach cookies”.

V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy dokument ma charakter informacyjny i dotyczy w szczególności serwisu internetowego RESPO.
  2. Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych, współpracujących z Administratorem partnerów, usługodawców
    i innych podmiotów zewnętrznych (np. Google LLC). Administrator zaleca, aby każdy użytkownik, po przejściu na inne strony, zapoznał się z obowiązującymi tam politykami prywatności.
  3. Administrator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w niniejszym dokumencie, w szczególności w przypadku:
    1. rozwoju technologii,
    1. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych lub bezpieczeństwa informacji,
    1. rozwoju Serwisu (np. wdrożenia dodatkowych funkcjonalności i usług).
  4. O zmianach w treści niniejszego dokumentu Administrator powiadomi użytkowników poprzez zamieszczenie odpowiedniego komunikatu na stronie Serwisu.

Informacja o plikach cookies

I. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Administrator stosownie do przepisów art. 173-174 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, informuje o wykorzystywaniu w Serwisie plików cookies i innych podobnych technologii internetowych (takich jak IndexedDB i Web Storage).
  2. Za pomocą plików cookies oraz innych technologii internetowych zbierane są jedynie anonimowe dane statystyczne o użytkownikach. Informacje uzyskiwane dzięki wskazanym technologiom nie są przypisywane do konkretnej osoby i nie pozwalają jej zidentyfikować.
  3. Umieszczanie i wykorzystywanie plików cookies oraz innych technologii internetowych nie jest szkodliwe dla urządzenia użytkownika (tj. komputera, telefonu lub tabletu), nie powoduje żadnych zmian zarówno konfiguracji urządzenia, jak i w zainstalowanym oprogramowaniu
    i aplikacjach.
  4. Celem wykorzystywania przez Serwis powyżej wymienionych technologii jest:
    1. dostosowanie zawartości stron internetowych Platformy do preferencji użytkownika oraz optymalizacja korzystania z Serwisu; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
    1. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
    1. tworzenie analiz, raportów i statystyk dotyczących sposobu korzystania ze stron Serwisu przez użytkowników, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    1. monitoring jakości ruchu w celu weryfikacji zgodności stosowania analitycznych
      plików cookies z obowiązującymi przepisami prawa.

II. INFORMACJA SZCZEGÓŁOWA

  1. W czasie korzystania z Serwisu na urządzeniu użytkownika umieszczane są małe pliki tekstowe. Standardowo w tych plikach znajdują się następujące informacje:
    1. nazwa Serwisu, z którego plik cookie został wysłany;
    1. wygenerowany unikatowy numer;
    1. czas przechowywania pliku.
  2. Pliki te można podzielić ze względu na źródło pochodzenia oraz na czas ich przetrzymywania na urządzeniu użytkownika. W Serwisie wykorzystywane są następujące typy plików:
    1. Ze względu na źródło pochodzenia wyróżniamy następujące pliki cookies:
    1. tzw. first-party cookies (własne) – pochodzące z Serwisu, w pliku zapisywana jest nazwa wskazująca na domenę, która należy do Administratora; Te pliki wykorzystywane są w celu:  uwierzytelnienia i utrzymania sesji witryny internetowej; optymalizacji i poprawy wydajności świadczonych usług – tzw. wydajnościowe cookies umożliwiające zbieranie danych o sposobie korzystania ze strony internetowej; podniesienie funkcjonalności i niezawodności serwisu i dostępu do jego pełnej funkcjonalności, a także poprawnej konfiguracji wybranych funkcji – tzw. funkcjonalne cookies umożliwiające zapamiętanie wybranych ustawień i personalizację interfejsu np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;  zapewnienie bezpieczeństwa witryny internetowej np. wykrywania nadużyć w zakresie procesu uwierzytelniania w ramach strony internetowej; zapisania faktu zapoznania się z wyróżnionymi informacjami tzw. sesyjny plik Cookie o nazwie INFO
    1. tzw. third-party cookies (zewnętrzne) – umieszczane za pośrednictwem Serwisu przez firmy zewnętrzne, z których usług korzysta Administrator; Te pliki wykorzystywane są w celu w celu wyświetlania dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych; do badania aktywności anonimowych użytkowników i na tej podstawie generowanie statystyk, które pomagają w poznaniu sposobów korzystania z Serwisu; w celu umożliwienia korzystania z technologii firm zewnętrznych umieszczonych w Serwisie, np. wtyczki Google Maps, Google Analytics – polityka prywatności www.google.com/intl/pl/policies;
      1. Ze względu na czas przez jaki pliki cookies będą umieszczone na urządzeniu użytkownika wyróżniamy:
    1. pliki cookies sesyjne, które tworzone są każdorazowo po wejściu na stronę internetową
      i usuwane w momencie zamknięcia okna przeglądania;
    1. pliki przechowywane znacznie dłużej, usuwane automatycznie przez przeglądarkę po określonym czasie lub manualnie przez użytkownika;

INNE TECHNOLOGIE

  • Administrator obok plików cookies korzysta również z możliwości przeglądarek internetowych, które w swojej pamięci mogą przechowywać informacje np. o zawartości koszyka. Możemy wyróżnić następujące technologie umożliwiające przechowywanie danych:
    • IndexedDB – dane przechowywane w postaci obiektów, do których dostęp jest ograniczony wyłącznie dla odpowiednich źródeł danych – domen lub subdomen z których zostały zapisane;
    • Session Storage – magazyn danych będący odpowiednikiem cookies, ale o znacznie większej pojemności danych. Dane zgromadzone w magazynie Session Storage są usuwane po zamknięciu okna przeglądarki;
    • Local Storage – magazyn danych do którego zapisywane są informacje, które są przechowywane w sposób trwały w przeglądarce stron WWW użytkownika do czasu ich usunięcia.

PODMIOTY ZEWNĘTRZNE – wtyczki portali społecznościowych i innych social mediów

  • Administrator korzysta w szczególności, ale nie tylko z usług następujących firm zewnętrznych:
    • Google LLC;
  • Podmioty te posiadają własne polityki prywatności i praktyki dotyczące wykorzystywania technologii internetowych, dlatego w celu lepszego zrozumienia tych zasad, prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności i polityką cookies każdego z podmiotów.
  • Dodatkowo w Serwisie znajdują się osadzone przyciski, narzędzia lub treści kierujące do usług innych firm, m.in.: wtyczki portali społecznościowych (np. Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn), aplikacje (np. AppStore, Google Play). Korzystanie z tych aplikacji może powodować przesyłanie za pomocą technologii internetowych informacji do wymienionych podmiotów zewnętrznych. W przypadku portalu społecznościowego jest on współadministratorem tak pozyskanych danych. Dane są przetwarzane jednak w związku z prowadzeniem profilu Administratora, w tym w celu promowania jego marki. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. „prawnie uzasadniony interes”. Zakres przetwarzania danych osobowych, szczegółowe cele oraz prawa i obowiązki osób odwiedzających portal społecznościowy (tj. współadministratora) wynikają wprost z regulaminu danego portalu społecznościowego, dlatego warto zapoznać się z jego treścią.

NARZĘDZIA ANALITYCZNE

  • Serwis wykorzystuje następujące narzędzia analityczne:
    • Google Analytics

Google Analytics są to pliki wykorzystywane przez Google w celu analizy sposobu korzystania ze strony internetowej. Służą do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania strony internetowej. Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji użytkownika. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners

  • Google Adwords

Google Adwords to narzędzie, które umożliwia mierzenie skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora, pozwalając na analitykę takich danych jak np. słowa kluczowe. Google Adwords pozwala na wyświetlanie naszych reklam osobom, które w przeszłości odwiedziły naszą stronę internetową. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl

  • Piksele Facebook

Piksele Facebooka to narzędzie umożliwiające mierzenie efektywności kampanii reklamowych realizowanych przez Administratora w portalu Facebook. Narzędzie pozwala na zaawansowaną analitykę danych w celu optymalizacji działań Administratora także z wykorzystaniem innych narzędzi oferowanych przez Facebook. Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem: https://pl-pl.facebook.com/help/443357099140264?helpref=about_content

JAK POSTĘPOWAĆ Z PLIKAMI COOKIES I INNYMI TECHNOLOGIAMI

  • Użytkownik może w dowolnym momencie w swojej przeglądarce zmienić ustawienia lub wyłączyć obsługę plików cookies oraz innych technologii, może to jednak spowodować niepoprawne funkcjonowanie Serwisu.
  • Zmiany dokonane w ustawieniach plików cookies w przeglądarce internetowej odnoszą się także do sposobu wykorzystywania innych technologii internetowych.
  • Jeżeli użytkownik nie dokona zmiany domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie dotyczącym plików cookies, pliki zbierające dane zostaną umieszczone na urządzeniu końcowym
    i będą wykorzystywane zgodnie z zasadami określonymi przez dostawcę przeglądarki internetowej.
  • Informacje na temat zarządzania plikami cookies w poszczególnych przeglądarkach – w tym
    w szczególności instrukcje zablokowania odbierania plików cookies – można znaleźć na stronach dedykowanych poszczególnym przeglądarkom:
    • Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
    • Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
    • Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
    • Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-browsing-data-and-privacy-microsoft-privacy
    • Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
    • Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265

Użytkownicy, którzy po zapoznaniu się z informacjami dostępnymi w Serwisie, nie chcą aby pliki cookies, IndexedDB oraz Web Storage pozostały zachowane w przeglądarce internetowej urządzenia, powinni usunąć je ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w Serwisie.